Gul'dan
Fight típusa: "Az elején addok, utána kis bossocska, majd a 3 fázis: totál káosz... Gul'dan-tól várnál kevesebbet ?"
Taktika
leírása pár szóban:
A
Gul'dan fight 3 fázisos lesz, az elsőben addos, a 2.-ban egyre jobban
erősődik Gul'dan, a 3.-ban pedig már egy ténylegesen izmos kaszter ellen
küzdünk. Az extra képességeket maximálisan ki kell használni, ne sajnálja
senki se useolni őket. A healereknek és a tankoknak érdemes koordinálni, hogy
ki mikor nyomja a saját képességét. Tudni kell, hogy a heal bubi csak fire
sebzést véd el, a dps erősítő pedig fire sebzés esetén leesik (a csata során
szinte minden sebzés fire lesz).
A csata első felén Gul'dannal csatázunk
picit, majd a beérkező addokkat kell hatástalanítani. Eközben Gul'dan két
spellt fog használni, egy sugarat és 1 meteort. Érdemes a healereknek és a
rangedeknek stackelni, így levédve a meteor sebzését 1-1 heal bubival. A
sugár elől pedig csak ki kell szaladni. A következő lépés a megjelenő addok
elintézése.
Az első akit ölni kell az az inkvizítor, a második a fel lord,
harmadik peidg a trapper. Fontos, hogy az inkvizítorral az előre megbeszélt
oldalon kell csatázni, és ilyenkor ott helyeszkedjen el mindenki, különben a
szoba meg fog telni szemekkel (ha egy területen van mindenki, akkor a szemek
kontrollálható helyre kerülnek).
Amint meghal, át kell menni a tiszta
oldalra, és ott kell folytatni a fightot. A második add a fel lord, aki a tankot
csapja nagyon, rettenetes sebzést okoz az egyik képessége, amit a tanknak
mindenképpen ki kell védenie, továbbá HC-n oszopokat idéz random játékosok alá, ami fáj, úgyhogy ki
kell állni belőle. Utoljára a Trapper-nek kell halnia, aki ketreceket dobál a
játékosokra. A ketrecektől mindenkinek el kell szlaadni (ugyanolyan mint a
mythic+ ban, csak itt jobban fáj).
Amint meghal ez az add is, gyorsan be kell
szaladni a terem közepére, hogy amikor Gul'dan hátra lök (ezzel együtt
beugrik a csatába) senkit se lökjön le a pályáról. A következő fázisban már ő
a célpont, több képességet is kap. Az egyik egy lánc, amit úgy kell eltörni,
hogy arrébb kell szaladni attól a helytől, ahol rá került a játékosra. Ehhez
viszont többen is a láncos játékos közelében kell, hogy legyenek (kb
stackelve), hogy ne haljon meg, hanem osztódjon szét a sebzés.
A meteor,
lézer és a lánc mellé a boss idézget addokat is (kis szemek) amikre azonnal
ki kell fordulni, különben sokszorozódnak. HC-n a "Hand of Guldan" által idézett Dreadlord-ot azonnal le kell lőni,
miközben szakítani kell a kasztját (amitől erősödni fog...).
Továbbá a tankoknak figyelni kell az új kaszás képességére (ha 2 yardon belül áll
valaki a tank közelébe, akkor csap egy marhanagyot (sok milliósat)). Kb 11
másodpercenként (amikor lejár a dot) érdemes ezt el lövetni a bossal (vagy ha
van tank extra cd, akkor felengedni 100-ig, majd ott kivédeni a csapást
(100-on automatikusan kasztolja)). Ez után felrak egy buffot a bossra, amitől
gyorsabban csapkod, szoval óvatosan.
Ezeket ismételve, a boss skilljei egyre
erősebbek lesznek. 85 %-nál a meteor tűz trutyit hagy, 70%-nál a lánc
nagyobbat sebez és jobban lassít, 55%-nál pedig a sok kis szem helyett 1
nagy, tauntolható szem lesz.
Ez után következik a 3. fázis. A szemes és a
kaszás képessége megmarad a bossnak, de mi sajnos elveszítjük az extra
képességeinket. Az egyik új képessége az, hogy egy dotot tesz a boss random
játékosokra, ami sebez és puffogtat 3 sec eleteltével 4 másodpercig. Ki kell
szaladni vele a pálya szélére, és ott lerakni a trutyikat, majd vissza
(Nightmare-Nythendra). A raid többi tagjának érdemes ki állni előlük, mert ha
valaki véletlen bekapja a sebzést, ő maga is tenni fogja trutyit. Továbbá
Gul'dan kap egy extra, "Mannoroth-os körös" képességet, ami egyre
jobban nő 3-4 puffig, szimplán ki kell szaladni belőle. Illetve a "Well of Souls" mechanika is itt jön be. Akin nincs dot (Soul Siphon, Flames os Sargeras), nem szalad
sehova, és ha van még lélek a kútban, bele kell állni, és ki kell szedni
belőle a lelkeket. Minél több lélek van a kútban, annál nagyobbat sebez majd
az új területije.
Fatboss
link (Youtube): Ide kattintva megtekintheted a csatát videón (Alpha verzió)
Képességek
és fázisok:
Extra
képességekek az első két fázisban:
(DPS) Time Dilation (Huhúú, heróó *fire
sebzés*- Óóh...):
30%
attack speed, cast és mozgás és a dotok gyorsabban tickelnek. Fire damage-től
elmúlik.
Megoldás:
Extra heró, használd cd-re a
megadott időközönként.
(Heal) Scattering Field (Bubi,
jól kombózva jó a raid!):
Bubit raksz le, ami 2 milla Fire
sebzést nyel el.
Megoldás:
Megadott képességeknál kell
használni.
(Tank) Resonant
Barrier (No, mostmár nincs kifogás a halhatatlanságra):
Egy skill, ami 6 secre sebezhetetlenné teszi a tankot.
Megoldás:
Megfelelő képességeknél kell
használni.
1. fázis - Az Addok és a Kaszter
Kis ideig Gul'dannal harcolunk, majd érkezik 3 mini boss is.
Liquid Hellfire (Golyó! Futás!):
Egy
újabb repülő golyó, arrébb kell állni a beérkezésének a helyétől (minél
messzebb vagy, annál kissebb a sebzés).
Megoldás:
Semmi különös, csak szaladj el a
becsapódástól. (A healerek bubijával akár stackelni is lehet amikor
becsapódik.)
Fel Efflux (Sugár, szép, de csak
messziről!):
Egy újabb sugár, ne állj bele
amikor kasztolja.
Megoldás:
Ne állj bele, ha látod, hogy
kasztolja.
(Tank) Hand of Gul'dan (Meteorral taxizott
addok jönnek):
Meteor ami nagyot sebez a
becsapódási pontja körül 10 yard távolságban és idéz egy-egy addot.
Megoldás:
Tank a közelében áll (de nem
benne, tartja a 10 yardos távot) és ha élnek az addok, taunt.
Addok ebben a fázisban:
Fel Lord
Kuraz'mal:
(Tank)
Shatter Essence (Nagyot csap, védd
le!):
Kb 30 millió sebzést csap a
célpontjára (tank), erre kell használni az extra képességet.
Megoldás:
Tankgyilkos spell az addon,
használd az extra bubit rá, majd cseréljetek.
(Hc) Fel Obelisk (Egy naagy szikla
felszúr és emiatt fáj):
Egy
obeliszk jelenik meg a földből, nagyot sebez és nagy sebzésű 7-seces dotot
rak fel.
Megoldás:
El kell szaladni, ha látod, hogy alád rakná.
Inquisitor Vethriz:
Gaze of
Vethriz addokat spawnol random helyeken:
Eye-beamet
channelelnek. Ilyen kis szemecskék, amik nagyot sebeznek.
Megoldás:
Kerüld ki őket, mert nagyon
fájnak.
Dark Blast (Egy kis extra sebzés,
semmi komoly):
Random játékosokra kasztolja és
sebez.
Megoldás:
Ki kell healelni.
Shadowblink (Na még egy blink, thank
you boss):
Sima blink flancos névvel,
amivel ide oda ugrál randomra a szobában.
Megoldás:
Mozogj az új helyére, ha ő van
dps-soron.
(Hc) Drain (Kis vámpír a csaj
úgylátszik...):
Hp-t szív a célponttól amiből
healeli magát.
Megoldás:
Leech! Azonnal
dispellezni/lelopni róla!
D'zorykx
the Trapper:
Soul Vortex (Jee egy ketrec... Már
majdnem hiányzott):
A saját
pozíciójára lerak egy ketrecet, ami elkezd szívni magához és dotol. Aki
közelér debuffot kap amitől 100% extra sebzést kap, illetve a boss minden
kasztoláskor 100%-al nagyobb erővel húz magához (stackel).
Megoldás:
Fuss el tőle lehetőleg, a tank
amikor látja, hogy ezt kasztolja, vigye arrébb, majd ha vége a spellnek,
vigye vissza a többihez.
(Hc) Anguished Spirits (Lelkek... Ne
bántsatok!):
Lelkeket, amikbe ha beleálsz
nagy sebzést kapsz. Töld kör alakú cuccként látszódnak amikor kasztolja,
próbálj meg ne bele állni.
Megoldás:
Ne állj bele a zöld
"teli" körbe.
2. fázis - A Kaszter, aki egyre izmosabb
Amint az addok lehalnak, átlépünk a 2. fázisba, ahol Gu'ldannal folytatjuk a csatát. A töki ezt úgy kezdi, hogy azonnal hátralök és elpusztítja a falakat, úgyhogy itt mindenki szaladjon az oszlophoz közel.
Bonds of fel (Még egy helyhez kötő
lánc):
Oda láncol a pozíciódhoz, arrébb
kell vele menni. Amikor eltörik a lánc 5-7 millió közötti sebzést oszt ki a
körülötte lévő játékosok között.
Megoldás:
Köré kell állni a játékosnak,
hogy így robbanjon fel és osztódjon a sebzés (stackelni kell amennyire csak
lehet).
Eye of Gul'dan (Mert ez is
kihagyhatatlan volt ebből a csatából):
Le idéz szemes addokat, ami
folyamatosan channelel egy spellt ami egyre többet sebez a célpontjain. Ha az
Energy-je eléri a 100%-ot, osztódik.
Megoldás:
Azonnal ki kell fordulni rá,
különben rengeteg szemmel találja magát szemben a raid. Nem szabad a
"lövésének" a közelében állni. Itt kell el cd-zni a dpsnek.
(Tank) Fel Scythe (A tankok szivatása,
figyelj rá, hogy mennyit birtok el):
Ha a fő
célpontja (Tank) mellett áll még egy játékos, akkor mindenképp elkasztolja,
illtve ha maximum fel Energyre töltődik a boss, akkor is. 1,5 millió körüli
tűz sebzést oszt ki, ami eloszlik a 2 yardon belüli célpontok között, és
minden egyes felhasznált "Fel Energy"-től 5%-al nő a sebzése.
Minden egyes kasztolása "Fury of the Fel"-t ad Gul'dan-nak.
Megoldás:
Kb 11 másodpercenként kell
kasztoltatni a tankoknak, így nem stackel fel, és még elviselhető a bekapott
sebzés. Ha a tanknak van extra pajzsa éppen, akkor fel mehet 100-ra is akár.
(Tank) Fury of the Fel (Hát... Erősődik...
Soft enrage... Gyorsan csapkod):
Sikeres
"Fel Scythe"-okért
kapja a boss, növeli az attack speedj-ét 15 %-al, 10 stackre. Stackel.
Megoldás:
Tankoknak nagyon kell figyelni,
hogy mennyit bírnak el ezekből a képességéből. Lehetőleg ezt a képességet minél
alacsonyabban kell tartani (11 secenként lehet kaszálni, ha előbb teszik, nő a stack).
(Hc) Hand of Gul'dan (Meteorral taxizott
addok jönnek):
Meteor
ami nagyot sebez a becsapódási pontja körül 10 yard távolságban és idéz
egy-egy addot.
Megoldás:
Tank a közelében áll, és
felveszi a beérkező Dreadlord-ot
85% hp-nál felerősödik a meteor képessége.
Empowered Liquid Hellfire (Mintha eddig nem lett volna szivatós):
Ugyanazt csinálja mint eddig, csak hagy maga után egy nagy tócsa tüzet.
Megoldás: A stackelős taktikával megoldható, hogy ne legyen nagyon szétszórva, csak figyelj a kiszaladásra.
70 % hp-nál felerősödik a lánc:
Empowered Bonds of Fel (Had
erősödjön...):
Ugyanazt csinálja mint eddig,
csak 70 % slow és hátralökés is jár hozzá.
Megoldás:
Köré kell állni a játékosnak,
hogy így robbanjon fel és osztódjon a sebzés (stackelni kell amennyire csak
lehet).
55% hp-nál
felerősidk a szem:
Empowered Eye of Gul'dan (Műtőben
volt valszeg, azért kemény):
Többet
sebez, gyorsabban sebez és 1 nagy add, ugyanazt kell csinálni vele mint
eddig.
Megoldás:
Azonnal ki kell fordulni
rá, és az off tanknak felvenni,
különben rengeteg szemmel találja magát szemben a raid. Nem szabad a
"lövésének" a közelében állni.
Addok ebben a
fázisban HC-n:
Dreadlord:
Carrion Wave (Mi mást kasztolna egy Dreadlord ?):
Maga elé
lő, sebez és altat, ha eltalál. Meg kell szakítani.
Megoldás:
Szakítsd meg, vagy állj ki az
útjából!
Fervor (Erősödik a töki, ha
megszakítják a spelljeit):
20 %
sebzés és 15 % attack speed növelés. Stackel.
Megoldás:
Haljon le, mielőtt nem lehet
managelni tovább.
3. fázis - Az izmos kaszter megszivat!
40% hp-nál átlépünk
a 3. fázisba, sajnos elveszítjük a hasznos képességeket, de legalább Gul'dan 2
képességet megtarthat... ezek a szem, és a "Fel Scythe".
Flames of Sargeras (szaladj ki, mert
puffogni fogsz):
3 sec után 4 secig puffogsz,
sebezve magadat és 8 yardon belül mindenkit illetve trutyit raksz le
(Nightmare pókhoz hasonló). Akit eltalál, csúnya trutyit hagy a földön, és
maga is robban (végig robbantva ezzel akár az egész raidet).
Megoldás:
Nagyot sebez, ha megkapod
szaladj ki a szoba szélére, hogy ott tedd le a trutyikat, a többiek meg
adjanak helyet ilyenkor. Figyelj, hogy 8 yardon belül ne legyen senki se.
Storm of the Destroyer (Fel seeker
3.0, fő a változatosság! :D ):
Folyamatosan növekvő gyűrű
(Mannoroth fel seekerhez hasonló). 10-20-30 (HC-n)-60 yardonként nő és
robban.
Megoldás:
Ki kell szaladni belőle.
Well of Souls (Egy kút, amibe
berakja a lelked... No love for you):
Lerak egy lélek kutat a padlóra,
és abba tárolja/szívja be a játékosok lelkét a "Soul Siphon" nevű
spellel.
Megoldás:
Ha lélek van a kútban, valakinek
bele kell állni, hogy csökkentse a darabszámát.
Soul Siphon (Huncut a guldan,
kiszívja a lelked, és dotol vele):
Kiszív egy darabot több játékos
lelkéből, sebezve őket és heal absorb shieldet rakva rájuk.
Megoldás:
Ki kell healelni, ez majdhogynem
egy szimpla dot, heal absorb shieldel. Nem lehet elkerülni.
Soul Corrosion (Legyél hős! Ha
fullon vagy, álj a kútba pár secre):
3 secenként ha valaki benne áll
a "Well of Souls"-ban,
kiszabadít egye lelket, ami 10 yardon belül sebzi a többbieket kb 400 k
sebzéssel, és felrak egy 15 seces dotot a játékosra ami stackel.
Megoldás:
Ne álljon melletted senki,
amikor ezt intézed. Lehetőleg minél kevesebb lélek kell, hogy legyen a
wellben, úgyhogy érdemes ezt minél több játékosnak intézni, majd a dotot AOE-
heallel kihealelni.
Black Harvest (Óriási területi (1.4
milla) és lelkenként 500 k extra):
Nagyon nagy területi, ami ha van
lélek a kútban, akkor még nagyobbat sebez. Ha teli a kút, akkor minden extra
lélek okozza ezt (oneshot-olja a raidet).
Megoldás:
Intézzétek rendesen a kutat, ha
kasztolja, védőszpellek és heal cd-k kellenek.