Gul'dan

Fight típusa: "Az elején addok, utána kis bossocska, majd a 3 fázis: totál káosz... Gul'dan-tól várnál kevesebbet ?"

Taktika leírása pár szóban:
 A Gul'dan fight 3 fázisos lesz, az elsőben addos, a 2.-ban egyre jobban erősődik Gul'dan, a 3.-ban pedig már egy ténylegesen izmos kaszter ellen küzdünk. Az extra képességeket maximálisan ki kell használni, ne sajnálja senki se useolni őket. A healereknek és a tankoknak érdemes koordinálni, hogy ki mikor nyomja a saját képességét. Tudni kell, hogy a heal bubi csak fire sebzést véd el, a dps erősítő pedig fire sebzés esetén leesik (a csata során szinte minden sebzés fire lesz).
 A csata első felén Gul'dannal csatázunk picit, majd a beérkező addokkat kell hatástalanítani. Eközben Gul'dan két spellt fog használni, egy sugarat és 1 meteort. Érdemes a healereknek és a rangedeknek stackelni, így levédve a meteor sebzését 1-1 heal bubival. A sugár elől pedig csak ki kell szaladni. A következő lépés a megjelenő addok elintézése.
 Az első akit ölni kell az az inkvizítor, a második a fel lord, harmadik peidg a trapper. Fontos, hogy az inkvizítorral az előre megbeszélt oldalon kell csatázni, és ilyenkor ott helyeszkedjen el mindenki, különben a szoba meg fog telni szemekkel (ha egy területen van mindenki, akkor a szemek kontrollálható helyre kerülnek).
Amint meghal, át kell menni a tiszta oldalra, és ott kell folytatni a fightot. A második add a fel lord, aki a tankot csapja nagyon, rettenetes sebzést okoz az egyik képessége, amit a tanknak mindenképpen ki kell védenie, továbbá HC-n oszopokat idéz random játékosok alá, ami fáj, úgyhogy ki kell állni belőle. Utoljára a Trapper-nek kell halnia, aki ketreceket dobál a játékosokra. A ketrecektől mindenkinek el kell szlaadni (ugyanolyan mint a mythic+ ban, csak itt jobban fáj).
 Amint meghal ez az add is, gyorsan be kell szaladni a terem közepére, hogy amikor Gul'dan hátra lök (ezzel együtt beugrik a csatába) senkit se lökjön le a pályáról. A következő fázisban már ő a célpont, több képességet is kap. Az egyik egy lánc, amit úgy kell eltörni, hogy arrébb kell szaladni attól a helytől, ahol rá került a játékosra. Ehhez viszont többen is a láncos játékos közelében kell, hogy legyenek (kb stackelve), hogy ne haljon meg, hanem osztódjon szét a sebzés.
 A meteor, lézer és a lánc mellé a boss idézget addokat is (kis szemek) amikre azonnal ki kell fordulni, különben sokszorozódnak. HC-n a "Hand of Guldan" által idézett Dreadlord-ot azonnal le kell lőni, miközben szakítani kell a kasztját (amitől erősödni fog...).
Továbbá a tankoknak figyelni kell az új kaszás képességére (ha 2 yardon belül áll valaki a tank közelébe, akkor csap egy marhanagyot (sok milliósat)). Kb 11 másodpercenként (amikor lejár a dot) érdemes ezt el lövetni a bossal (vagy ha van tank extra cd, akkor felengedni 100-ig, majd ott kivédeni a csapást (100-on automatikusan kasztolja)). Ez után felrak egy buffot a bossra, amitől gyorsabban csapkod, szoval óvatosan.
Ezeket ismételve, a boss skilljei egyre erősebbek lesznek. 85 %-nál a meteor tűz trutyit hagy, 70%-nál a lánc nagyobbat sebez és jobban lassít, 55%-nál pedig a sok kis szem helyett 1 nagy, tauntolható szem lesz.
Ez után következik a 3. fázis. A szemes és a kaszás képessége megmarad a bossnak, de mi sajnos elveszítjük az extra képességeinket. Az egyik új képessége az, hogy egy dotot tesz a boss random játékosokra, ami sebez és puffogtat 3 sec eleteltével 4 másodpercig. Ki kell szaladni vele a pálya szélére, és ott lerakni a trutyikat, majd vissza (Nightmare-Nythendra). A raid többi tagjának érdemes ki állni előlük, mert ha valaki véletlen bekapja a sebzést, ő maga is tenni fogja trutyit. Továbbá Gul'dan kap egy extra, "Mannoroth-os körös" képességet, ami egyre jobban nő 3-4 puffig, szimplán ki kell szaladni belőle. Illetve a "Well of Souls" mechanika is itt jön be. Akin nincs dot (Soul Siphon, Flames os Sargeras), nem szalad sehova, és ha van még lélek a kútban, bele kell állni, és ki kell szedni belőle a lelkeket. Minél több lélek van a kútban, annál nagyobbat sebez majd az új területije.

Fatboss link (Youtube): Ide kattintva megtekintheted a csatát videón (Alpha verzió)

Képességek és fázisok:    

Extra képességekek az első két fázisban:    

(DPSTime Dilation (Huhúú, heróó *fire sebzés*- Óóh...):
30% attack speed, cast és mozgás és a dotok gyorsabban tickelnek. Fire damage-től elmúlik.
Megoldás: Extra heró, használd cd-re a megadott időközönként.    

(Heal) Scattering Field (Bubi, jól kombózva jó a raid!):
Bubit raksz le, ami 2 milla Fire sebzést nyel el.
Megoldás: Megadott képességeknál kell használni.

(Tank) Resonant Barrier (No, mostmár nincs kifogás a halhatatlanságra):
Egy skill, ami 6 secre sebezhetetlenné teszi a tankot.
Megoldás: Megfelelő képességeknél kell használni.

1. fázis - Az Addok és a Kaszter

Kis ideig Gul'dannal harcolunk, majd érkezik 3 mini boss is. 

Liquid Hellfire (Golyó! Futás!):
Egy újabb repülő golyó, arrébb kell állni a beérkezésének a helyétől (minél messzebb vagy, annál kissebb a sebzés).
Megoldás: Semmi különös, csak szaladj el a becsapódástól. (A healerek bubijával akár stackelni is lehet amikor becsapódik.)

Fel Efflux (Sugár, szép, de csak messziről!): Egy újabb sugár, ne állj bele amikor kasztolja.
Megoldás: Ne állj bele, ha látod, hogy kasztolja.

(Tank) Hand of Gul'dan (Meteorral taxizott addok jönnek):
Meteor ami nagyot sebez a becsapódási pontja körül 10 yard távolságban és idéz egy-egy addot.
Megoldás: Tank a közelében áll (de nem benne, tartja a 10 yardos távot) és ha élnek az addok, taunt.

Addok ebben a fázisban:  

Fel Lord Kuraz'mal:
(Tank) Shatter Essence (Nagyot csap, védd le!):
Kb 30 millió sebzést csap a célpontjára (tank), erre kell használni az extra képességet.
Megoldás: Tankgyilkos spell az addon, használd az extra bubit rá, majd cseréljetek.

(Hc) Fel Obelisk (Egy naagy szikla felszúr és emiatt fáj):
Egy obeliszk jelenik meg a földből, nagyot sebez és nagy sebzésű 7-seces dotot rak fel.
Megoldás: El kell szaladni, ha látod, hogy alád rakná.     

Inquisitor Vethriz:

Gaze of Vethriz addokat spawnol random helyeken:
Eye-beamet channelelnek. Ilyen kis szemecskék, amik nagyot sebeznek.
Megoldás: Kerüld ki őket, mert nagyon fájnak.

Dark Blast (Egy kis extra sebzés, semmi komoly):
Random játékosokra kasztolja és sebez.
Megoldás: Ki kell healelni.

Shadowblink (Na még egy blink, thank you boss):
Sima blink flancos névvel, amivel ide oda ugrál randomra a szobában.
Megoldás: Mozogj az új helyére, ha ő van dps-soron.

(Hc) Drain (Kis vámpír a csaj úgylátszik...):
Hp-t szív a célponttól amiből healeli magát.
Megoldás: Leech! Azonnal dispellezni/lelopni róla!

D'zorykx the Trapper:

Soul Vortex (Jee egy ketrec... Már majdnem hiányzott):
A saját pozíciójára lerak egy ketrecet, ami elkezd szívni magához és dotol. Aki közelér debuffot kap amitől 100% extra sebzést kap, illetve a boss minden kasztoláskor 100%-al nagyobb erővel húz magához (stackel).
Megoldás: Fuss el tőle lehetőleg, a tank amikor látja, hogy ezt kasztolja, vigye arrébb, majd ha vége a spellnek, vigye vissza a többihez.

(Hc) Anguished Spirits (Lelkek... Ne bántsatok!):
Lelkeket, amikbe ha beleálsz nagy sebzést kapsz. Töld kör alakú cuccként látszódnak amikor kasztolja, próbálj meg ne bele állni.
Megoldás: Ne állj bele a zöld "teli" körbe.

2. fázis - A Kaszter, aki egyre izmosabb

Amint az addok lehalnak, átlépünk a 2. fázisba, ahol Gu'ldannal folytatjuk a csatát. A töki ezt úgy kezdi, hogy azonnal hátralök és elpusztítja a falakat, úgyhogy itt mindenki szaladjon az oszlophoz közel.    

Bonds of fel (Még egy helyhez kötő lánc):
Oda láncol a pozíciódhoz, arrébb kell vele menni. Amikor eltörik a lánc 5-7 millió közötti sebzést oszt ki a körülötte lévő játékosok között.
Megoldás: Köré kell állni a játékosnak, hogy így robbanjon fel és osztódjon a sebzés (stackelni kell amennyire csak lehet).

Eye of Gul'dan (Mert ez is kihagyhatatlan volt ebből a csatából):
Le idéz szemes addokat, ami folyamatosan channelel egy spellt ami egyre többet sebez a célpontjain. Ha az Energy-je eléri a 100%-ot, osztódik.
Megoldás: Azonnal ki kell fordulni rá, különben rengeteg szemmel találja magát szemben a raid. Nem szabad a "lövésének" a közelében állni. Itt kell el cd-zni a dpsnek.

(Tank) Fel Scythe (A tankok szivatása, figyelj rá, hogy mennyit birtok el):
Ha a fő célpontja (Tank) mellett áll még egy játékos, akkor mindenképp elkasztolja, illtve ha maximum fel Energyre töltődik a boss, akkor is. 1,5 millió körüli tűz sebzést oszt ki, ami eloszlik a 2 yardon belüli célpontok között, és minden egyes felhasznált "Fel Energy"-től 5%-al nő a sebzése. Minden egyes kasztolása "Fury of the Fel"-t ad Gul'dan-nak.
Megoldás: Kb 11 másodpercenként kell kasztoltatni a tankoknak, így nem stackel fel, és még elviselhető a bekapott sebzés. Ha a tanknak van extra pajzsa éppen, akkor fel mehet 100-ra is akár.

(Tank) Fury of the Fel (Hát... Erősődik... Soft enrage... Gyorsan csapkod):
Sikeres "Fel Scythe"-okért kapja a boss, növeli az attack speedj-ét 15 %-al, 10 stackre. Stackel.
Megoldás: Tankoknak nagyon kell figyelni, hogy mennyit bírnak el ezekből a képességéből. Lehetőleg ezt a képességet minél alacsonyabban kell tartani (11 secenként lehet kaszálni, ha előbb teszik, nő a stack).

(Hc) Hand of Gul'dan (Meteorral taxizott addok jönnek):
Meteor ami nagyot sebez a becsapódási pontja körül 10 yard távolságban és idéz egy-egy addot.
Megoldás: Tank a közelében áll, és felveszi a beérkező Dreadlord-ot     

85% hp-nál felerősödik a meteor képessége.

Empowered Liquid Hellfire (Mintha eddig nem lett volna szivatós):
Ugyanazt csinálja mint eddig, csak hagy maga után egy nagy tócsa tüzet.
Megoldás: A stackelős taktikával megoldható, hogy ne legyen nagyon szétszórva, csak figyelj a kiszaladásra.

70 % hp-nál felerősödik a lánc:

Empowered Bonds of Fel (Had erősödjön...):
Ugyanazt csinálja mint eddig, csak 70 % slow és hátralökés is jár hozzá.
Megoldás: Köré kell állni a játékosnak, hogy így robbanjon fel és osztódjon a sebzés (stackelni kell amennyire csak lehet). 

55% hp-nál felerősidk a szem:
Empowered Eye of Gul'dan (Műtőben volt valszeg, azért kemény):
Többet sebez, gyorsabban sebez és 1 nagy add, ugyanazt kell csinálni vele mint eddig.
Megoldás: Azonnal ki kell fordulni rá, és az off tanknak felvenni, különben rengeteg szemmel találja magát szemben a raid. Nem szabad a "lövésének" a közelében állni.

Addok ebben a fázisban HC-n:
Dreadlord:

Carrion Wave (Mi mást kasztolna egy Dreadlord ?):
Maga elé lő, sebez és altat, ha eltalál. Meg kell szakítani.
Megoldás: Szakítsd meg, vagy állj ki az útjából!

Fervor (Erősödik a töki, ha megszakítják a spelljeit):
20 % sebzés és 15 % attack speed növelés. Stackel.
Megoldás: Haljon le, mielőtt nem lehet managelni tovább.

3. fázis - Az izmos kaszter megszivat!

40% hp-nál átlépünk a 3. fázisba, sajnos elveszítjük a hasznos képességeket, de legalább Gul'dan 2 képességet megtarthat... ezek a szem, és a "Fel Scythe".

Flames of Sargeras (szaladj ki, mert puffogni fogsz):
3 sec után 4 secig puffogsz, sebezve magadat és 8 yardon belül mindenkit illetve trutyit raksz le (Nightmare pókhoz hasonló). Akit eltalál, csúnya trutyit hagy a földön, és maga is robban (végig robbantva ezzel akár az egész raidet).
Megoldás: Nagyot sebez, ha megkapod szaladj ki a szoba szélére, hogy ott tedd le a trutyikat, a többiek meg adjanak helyet ilyenkor. Figyelj, hogy 8 yardon belül ne legyen senki se.

Storm of the Destroyer (Fel seeker 3.0, fő a változatosság! :D ):
Folyamatosan növekvő gyűrű (Mannoroth fel seekerhez hasonló). 10-20-30 (HC-n)-60 yardonként nő és robban.
Megoldás: Ki kell szaladni belőle.

Well of Souls (Egy kút, amibe berakja a lelked... No love for you):
Lerak egy lélek kutat a padlóra, és abba tárolja/szívja be a játékosok lelkét a "Soul Siphon" nevű spellel.
Megoldás: Ha lélek van a kútban, valakinek bele kell állni, hogy csökkentse a darabszámát.

Soul Siphon (Huncut a guldan, kiszívja a lelked, és dotol vele):
Kiszív egy darabot több játékos lelkéből, sebezve őket és heal absorb shieldet rakva rájuk.
Megoldás: Ki kell healelni, ez majdhogynem egy szimpla dot, heal absorb shieldel. Nem lehet elkerülni.

Soul Corrosion (Legyél hős! Ha fullon vagy, álj a kútba pár secre):
3 secenként ha valaki benne áll a "Well of Souls"-ban, kiszabadít egye lelket, ami 10 yardon belül sebzi a többbieket kb 400 k sebzéssel, és felrak egy 15 seces dotot a játékosra ami stackel.
Megoldás: Ne álljon melletted senki, amikor ezt intézed. Lehetőleg minél kevesebb lélek kell, hogy legyen a wellben, úgyhogy érdemes ezt minél több játékosnak intézni, majd a dotot AOE- heallel kihealelni.

Black Harvest (Óriási területi (1.4 milla) és lelkenként 500 k extra):
Nagyon nagy területi, ami ha van lélek a kútban, akkor még nagyobbat sebez. Ha teli a kút, akkor minden extra lélek okozza ezt (oneshot-olja a raidet).
Megoldás: Intézzétek rendesen a kutat, ha kasztolja, védőszpellek és heal cd-k kellenek.

© 2016 Heavenly Outcasts
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el